Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا این که "سنگ بزرگ، علامت نزدن است" برای سریال «یاغی» مصداق دارد؟ و آیا محمد کارت در پایان‌بندی می‌تواند دانه‌های تسبیحش را به خوبی با نخی طلایی به هم وصل کند؟ تا اینجای کار که نشان داده کارش را به خوبی بلد است.

ایران اکونومیست- محسن جعفری راد

طبیعی است که نوشتن درباره سریالی مثل «یا‌غی» پتانسیل این را دارد که متن را دچار کلی گویی کند چرا که رویکرد اجتماعی سریال و ترکیب چند ژانر رومانس و جنایی و اکشن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ممکن است نویسنده را از توجه به جزئیات باز دارد اما این مطلب سعی دارد به جزئیات اولین سریال کارگردانی بپردازد که با مستندها و اولین فیلم سینمایی‌اش یعنی شنای پروانه، نشان داد اتمسفر جامعه را می‌شناسد و از طریق مدیوم سینما بلد است مفهوم مورد نظرش را منتقل کند.

پر واضح است که ساخت مستندهای محمد کارت به خصوص «خون مردگی» و «آوانتاژ» و فیلم کوتاه «بچه خور» با رویکرد آسیب شناسی اجتماعی، تاثیر زیادی در روایت و ساخت یاغی دارد. مشخص است که کارگردان نه از آن‌هاست که برج عاج نشین باشد و نه از آن‌ها که از دور، دستی بر آتش داشته باشد بلکه در جامعه خودش زیسته، ابعاد پنهان و پیدایش را لمس کرده و از طریق زبان سینما سعی کرده با مخاطب به اشتراک بگذارد که در این انتقال مفاهیم با وجود اینکه اولین تجربه سریال سازی کارت هم هست، موفق بوده است. اما چرا؟

1- اولین برگ برنده سریال، 'کاشت'هایی است که 'برداشت'های خوبی از آن صورت می‌گیرد. یعنی یک فیلمنامه هدفمند که شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی ساخته که به موقع از آن‌ها در طول و عرض روایت استفاده شود.‌

مثلا توجه کنید به ابتدای سریال و سرقت ابزارهایی که به برق‌ها و کابل‌ها و سیم‌ها ربط دارد که بعد در قسمت‌های آتی به آن ارجاع داده می‌شود؛ مثل سکانس‌های طولانی پیدا کردن کسی که خانه بهمن (پارسا پیروزفر)‌ را زیر نظر دارد توسط اسی قلک (امیر جعفری) و همراهانش. نمونه‌های متعددی شبیه به این وجود دارد که در فیلمنامه، جایی اطلاعاتی داده می‌شود که بعد در پیشبرد درام به خوبی از آن‌ها استفاده شده. شبیه رجزخوانی و متلک پرانی شیما (نیکی کریمی) که در آن از صحنه سازی قتل پدر طلا (طناز طباطبایی) می‌گوید و در ادامه می‌بینیم که از همین دیالوگ‌های به ظاهر بیهوده، لایه‌ای به لایه درام اضافه می‌شود که جست‌وجوی طلا برای یافتن قاتل پدرش یعنی راننده کامیون در قسمت پانزدهم است.

در نوع شخصیت‌پردازی سه شخصیت اصلی یعنی بهمن، طلا و از همه مهم‌تر جاوید، سعی شده که نه شر مطلق و نه خیر مطلق ترسیم شوند بلکه آدم‌هایی هستند که بیننده می‌تواند با کنش‌ها و واکنش‌های آن‌ها همذات پنداری کند و این همذات پنداری با طراحی خاکستری شخصیت‌ها، مهم‌ترین نقطه قوت فیلمنامه است.‌ طوری که از فریادها و نجواهای جاوید تا تیزهوشی‌ها و ترس‌های طلا، از زبان و لحن سرد و تند و تیز خواهر جاوید تا نان به نرخ روز خوری اسی قلک را به خوبی لمس می‌کنیم. یا از طرفی دیگر، کمتر شخصیتی اضافه به نظر می‌رسد. از دوستان جاوید که در بزنگاه‌ها همراه او می‌شوند تا حتی پسر علاقه‌مند به خواهر جاوید که به موقع و با تایمینگ درست در داستان حضور دارد و شخصیت‌های متعدد دیگر که از هرکدام در راستای داستانی چند وجهی و پر تعلیق استفاده خوبی شده است.

2- اما به چه شکل در اجرا قرار است این محتواها و درون مایه‌ها انتقال پیدا کند. باز هم نگاه مستند‌نمایانه کارگردان به کمکش آمده و توانسته هم در بالای شهر و هم در پایین شهر، اتمسفر جامعه و آدم‌هایش را به خوبی بیان کند.‌ مثلا توجه کنید به فرم بصری سریال. چه در لانگ شات‌ها و چه در نماهای نزدیک از چهره شخصیت‌ها، همواره سعی شده نوعی تعلیق نشان داده شود؛ یا مثلا چه در استفاده از نورهای طبیعی در قرارهای ملاقات جاوید و دوست دخترش روی پل و چه نورپردازی دراماتیک: نمونه قابل توجه آن، سکانس لو دادن اسیدپاشی توسط جاوید در خانه بهمن است.

بیش از 30 نما داریم که کمتر شبیه به هم هستند و با نورپردازی در خدمت بافت کلی موقعیت، چهار شخصیت جاوید و طلا و بهمن و برادرش را در هزارتوی ترس و لرز و نگرانی مشاهده می‌کنیم که طبیعی است تدوین خوش ریتم این سکانس هم به تعلیق آن کمک کرده است و همدلی مخاطب را برمی‌انگیزد. سامان لطفیان به عنوان مدیر فیلمبرداری سهم بسزایی در به ثمر نشستن پلان‌ها دارد که نشان از درک درست او از موقعیت‌های متنوع است. چه استادیوم کشتی باشد، چه زمین خاکی پایین شهر و چه حرکت‌های هوشمندانه دوربین در تعقیب و گریزها. موسیقی سریال هم به خوبی به فضاسازی کمک کرده تا جایی‌که در اغلب موارد مانند یک تلنگر عمل می‌کند، به خصوص موسیقی تیتراژ پایانی که با تعلیق و تزلزل آدم‌های سریال کاملا همخوانی دارد.

3- امتیاز مثبت دیگر بازی‌های سریال است. قبل از این‌که به بازی‌ها بپردازیم استفاده جسورانه و دیگرگونه از برخی بازیگرها قابل توجه است. مثلا کمتر پارساپیروزفر را در نقشی منفی و حیله‌گر دیده بودیم. یا توجه کنید از بازیگری مثل عباس جمشیدی‌فر چطور استفاده تازه‌ای شده و یا از همه مهم‌تر علی شادمان که شاید در نگاه اول توقع ما را از یک کشتی‌گیر حرفه‌‎ای برآورده نکند اما یادمان باشد در حال تماشای مستند نیستیم و طبیعی بود که باید یک بازیگر حرفه‌ای نقش کشتی گیر قهرمان داستان را بازی می‌کرد.

شادمان سعی کرده در میمیک صورت و نوع نگاه کردن و پلک زدن و بغض کردن و استفاده به جا از زبان بدن مثل لحظاتی که به نشانه اضطراب و بلاتکلیفی، دست روی موهایش می‌کشد، یک موتیف در حرکاتش ایجاد کند. شادمان نشان می‌دهد که حالا دیگر می‌تواند حتی یک تنه بار یک فیلم سینمایی را به دوش بکشد جه بسا که در قسمت‌های آغازین و قبل از حضور بازیگران پرسابقه و ستاره‌هایی مثل پیروزفر، طباطبایی و کریمی، شادمان توانست عیار خودش را نشان دهد.

نکته جالب توجه در هدایت بازیگران که کارگردان به خوبی توانسته آن را رعایت کند نوعی دوگانگی، تردید و ترس در چهره و حالت اغلب بازیگران است که یک کلیت منسجم را ساخته است. چون فیلمنامه و شخصیت پردازی می‌طلبیده هیچ کدام از آدم‌ها، حالت‌هایی پایدار و در آرامش نداشته باشند و این تزلزل و نگرانی را می‌توان در زبان بدن و چهره اغلب بازیگران به خوبی مشاهده کرد که نشان می‌دهد مثل بازی متفاوت امیر آقایی و جواد عزتی در شنای پروانه، در اینجا نیز کارت، مهارت قابل توجهی در هدایت بازیگرانش دارد که صحنه‌های حضور نیکی کریمی با آن شمایل عصیانگر، دیوانه وار و پرنوسانش‌، نمود عینی مهارت کارگردان است.

4- داستان سریال سرشار از خرده روایت‌هاست و ریسک بزرگی بود پیش بردن این خرده روایت‌ها به طور موازی که خوشبختانه در اغلب موقعیت‌ها به ثمر نشسته است. مثلا توجه کنید به نوع نمایش خانواده‌ها در سریال که رویکرد اجتماعی و انتقادی کارت کاملا قابل شناسایی است. از جاویدی که شناسنامه ندارد تا بهمنی که یک خواهر سندروم دان دارد و یک برادر که دیوانه خطابش می‌کنند و همواره انگار در خواب خرگوشی است.‌

مفهوم بنیان خانواده و کانون گرم آن با توجه به آوارگی خانواده جاوید در پایین شهر و نوع زندگی زوج بهمن و طلا و خانواده با نشانه‌شناسی درست، از نگاه تلخ و سرد نویسندگان و کارگردان سریال به داستان و آدم‌هایش حکایت می‌کند. همه انگار معلق هستند، بی‌خانواده هستند، پراکنده هستند و فرقی میان آن‌ها با دیگرانی مثل اسی قلک و نوچه‌هایش انگار وجود ندارد. انگار همه خانه‌هایشان را روی آب ساخته باشند. این هوشمندی در چگونگی نشان دادن خانواده‌ها و پیرو آن خرده روایت‌های سریال، باز هم نشان می‌دهد که چطور می‌توان با نشانه‌شناسی درست و درک درست از پیرنگ و پیوند خرده روایت‌ها، سریالی توامان سرگرم کننده و انتقادی و تلخ ساخت.

  این هوشمندی در چگونگی نشان دادن خانواده‌ها و پیرو آن خرده روایت‌های سریال، باز هم نشان می‌دهد که چطور می‌توان با نشانه‌شناسی درست و درک درست از پیرنگ و پیوند خرده روایت‌ها، سریالی توامان سرگرم کننده و انتقادی و تلخ ساخت.  

5- آیا 'سنگ بزرگ، علامت نزدن' برای سریال یاغی مصداق دارد و آیا محمد کارت در پایان بندی می‌تواند دانه‌های تسبیحش را به خوبی با نخی طلایی به هم وصل کند؟ تا قسمت پانزدهم که نشان داده شده ریسک پذیری کارت در روایت داستانی با شخصیت‌های پرشمار و داستانک‌ها و خرده روایت‌های متعدد، جواب داده است و توانسته اولین گامش در ساخت سریال را محکم بردارد.

البته طبعا اولین سریال یک کارگردان متولد 1365 با این همه بازیگر چهره و مختصاتی که اشاره شد، خالی از ضعف نیست. مثل ریتم کند برخی سکانس‌ها یا محوریت برخی سکانس‌ها بر دیالوگ‌های طولانی که کشدار به نظر می‌رسد، یا برخی سکانس‌های بی‌منطق مثل نوع حضور شیما جلوی بیمارستان بدون اینکه کسی همراهش باشد یا کسی کنار عاطی باشد، در حالی‌که ابتدا شیما شخصیتی نشان داده شده بود که محافظ دارد و با نقشه عمل می‌کند- در واقع ناگهان از یک هیولا که نقشه ماهرانه‌ای دارد به دیوانه‌ای بی‌کس بدل می‌شود_ و ..‌‌. اما با توجه به امتیازهای مثبتی که اشاره شد به نظر می‌رسد محمد کارت با یک پایان‌بندی دراماتیک و نه سرهم بندی شده، نشان دهد که مهارتش در ساخت فیلمی مثل شنای پروانه، تاریخ مصرف ندارد و به عنوان کارگردانی جسور می‌توان منتظر کارهایی بهتر و جذاب‌تر از او بود. منتظر می‌مانیم و خیال می‌کنیم که سریال یاغی پایان بندی خوبی داشته باشد که می‌گویند «خیال، تنها راه زنده ماندن است!»

6- حرف آخر! درباره خشونت افراطی در سریال حرف زده شده، درباره تاکید کارت در کارهایش به فقر و..‌. اما نکته‌ای که دوستان و همکاران، کمتر در آن دقیق شده‌اند، نوع روایت کارت در سریال یاغی از تنهایی آدم‌ها و آدم‌های تنهاست. اغلب آدم‌ها تنها هستند. چه جاوید که با رفتن دوست دخترش تنهاست، چه خواهرش که به پسری علاقه دارد اما بیشتر مواقع تنها نشان داده می‌شود. برادر بهمن که تنهاست و یا زوج بهمن و طلا که بیشتر انگار به طور فیزیکی کنار هم حضور دارند و در قاب‌بندی‌ها هم بیشتر بر تنهایی آدم‌ها تاکید می‌شود. بیشتر قاب‌های تک نفره داریم. به خصوص در سکانسی که اشاره شد و جاوید داستان تهدید شیما را لو می‌دهد، در هیچ نمایی آدم‌ها را کنار هم نمی‌بینیم و همه نماها تک نفره هستند.

نمایش استیصال و تنهایی آدم‌ها شاید حلقه گمشده مضمونی سریال است که کمتر به آن در نوشته‌ها و نقدها پرداخته شده است. شیما در غربت تنها رها شده و هنگام حضور در کشورش هم تنهاست. اسی قلک هم تنهاست. شاید در اغلب مواقع کنار بهمن یا اسی قلک، نوچه‌هایش را ببینیم اما در اصل تنها، میان جمع هستند.‌ حتی جاوید در اردوی کشتی، دوستی ندارد. دوستان او حتی وقتی دور هم جمع می‌شوند انگار همه با هم، یک نفر هستند! و علت تاکید بر نقص بدنی یا نقص در حرف زدن و یا کج و کوله بودن چهره آن‌ها، شاید تاکید بر دِفُرمه بودن این جمع است که حتی وقتی می‎خواهند خوش بگذرانند از حسرت‌های خود می‌گویند و بالاخره در قسمت پانزدهم، طلا هم با پیگیری رد پای بهمن در کشتن پدرش، خودش را تنهاتر از قبل در نظر می‌گیرد. این چه شهری است که از فقیر تا ثروتمندش همه تنها هستند؟ یا نوعی تنهایی پرهیاهو دارند و شاید مصداق بارز این شعر هستند: «با صد هزار مردم، تنهایی/ بی صد هزار مردم تنهایی.» این چه شهری است که برادر بهمن با میمونش فقط خلوت می‌کند، زوج اصلی داستان یک خلوت عاشقانه هم ندارند یا جاوید که می‌تواند تنهاترین باشد و با ارتباط بیشتر عاطی و دوست پسرش، تنهاتر خواهد شد. چه بلایی سر این آدم‌ها آمده که تنها هستند و اغلب هویتی ندارند یا هویتی جعلی دارند. از دارا تا ندارش؟

نویسنده‌ها و کارگردان سریال یاغی، علاوه بر نمایش خشونت و فقر و اعتیاد و... به تنهایی آدم‌ها هم تاکید می‌کنند. این‌که همه انگار معلق و پا در هوا هستند و نمی‌دانند فردا چه سرنوشتی در انتظار آن‌ها خواهد بود؟ فردا قرار است جاوید، زندگی شبیه بهمن داشته باشد یا شبیه اسی قلک، سلطان زباله‌های شهر باشد؟ در هر دو صورت باز هم تنهاست و در بهترین حالت یک تنهایی پرهیاهو را تجربه خواهد کرد. چه بر سر این شهر آمده که همه بی کس و تنها هستند. پراکنده و غرق در اضطراب دائمی و انتظار تلخ آینده یا آینده‌ای تلخ. از انتظار جاوید برای وصال با دوست دخترش تا انتظار خواهر بهمن برای عمه شدن؛ آری، ' اندوه بزرگی است، انبوه انتظار'!

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تنهایی آدم ها خرده روایت ها نشان می دهد پایان بندی تنها هستند سریال یاغی محمد کارت نشان داده توجه کنید سکانس ها شخصیت ها باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود؟ | نگاهی بر روش‌های قیمت‌گذاری

قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود؟ | نگاهی بر روش‌های قیمت‌گذاری

آیا می‌دانید قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود؟ به نظر شما چه فاکتورهایی در قیمت‌گذاری انواع پنجره‌ها موثر هستند؟ پنجره‌ها هم‌چون سایر اجزای ساختمان، انواع مختلفی دارند. هر یک از مدل‌های پنجره موجود در بازار با استفاده از متریال مخصوص و روش منحصربه‌فردی تولید می‌شوند؛ از این رو نمی‌توانیم یک قیمت واحد برای مدل‌های مختلف آن در نظر بگیریم. به همین علت در ادامه این راهنما با نحوه قیمت‌گذاری پنجره‌های پرطرفداری نظیر آلومینیومی، دوجداره، یو پی وی سی و ترمال بریک آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود؟

برای این که بدانیم قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود، لازم است موارد مختلفی را در نظر داشته باشیم. در ادامه، به بررسی نحوه محاسبه قیمت پنجره‌های آلومینیومی، دو جداره، UPVC و ترمال بریک خواهیم پرداخت:

روش‌های محاسبه قیمت انواع پنجره

روش‌های مختلفی برای محاسبه قیمت پنجره‌ها وجود دارد که تا حدودی تخمینی بوده و اکثر برندها از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که شرکت‌ها و فروشندگان معمولاً برای محاسبه قیمت از نرم‌افزارها کمک می‌گیرند. طبیعتا پس از استعلام قیمت و تصمیم نهایی برای انتخاب پروفیل پنجره، برای انتخاب مدل آن نیز باید بررسی‌های لازم را به عمل بیاورید که کدام مدل مناسب شماست، برای مثال پنجره کشویی آلومینیومی را انتخاب می‌کنید یا پنجره گیوتینی. بدیهی است که مدل پنجره نیز بر قیمت خرید پنجره تاثیرگذار است. سه روش رایج برای تعیین قیمت انواع پنجره‌ها به شرح زیر است:

روش متر مربعی

در این روش میزان و قیمت مصالح مختلف مثل قیمت پروفیل، قیمت شیشه و... بر حسب متر مربع محاسبه شده و پس از محاسبه سود، به مشتری اطلاع داده می‌شود. اصلی‌ترین ایرادی که این روش داشته، پیچیده بودن محاسبات و نوسان شدید قیمت با کوچک‌ترین تغییر در ابعاد پنجره‌ها است؛ از این رو روش متر مربعی در ساختمان‌های معمولی و برای مصالح پرمصرف در بازار کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش متری کلی

روش بعدی برای این که بدانیم قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود، متری (کلی) است. در این روش قیمت مصالح و ساخت پنجره به ازای هر متر حساب شده و پس از افزودن سود، به مشتری اطلاع داده می‌شود. می‌توان گفت که روش متری کلی اصولی‌ترین و بهترین روش برای محاسبه قیمت پنجره‌ها محسوب می‌شود.

روش متری جزء به جزء

در این روش قیمت همه اجزاء برای یک متر حساب شده و پس از به دست آوردنِ جمعِ سود، به صورت جزء به جزء به مشتری اطلاع داده می‌شود. به طور معمول این روش محاسبه قیمت در ساختمان‌های بزرگ و برای شرکت در مناقصه‌ها کاربرد دارد.

عوامل موثر بر قیمت پنجره‌ها

بدون شک اولین پارامتر برای تعیین قیمت هر محصولی، کیفیت و مرغوبیت مواد مصرفی برای ساخت آن است. از جمله عواملی که می‌توانند بر قیمت پنجره‌ها موثر باشند، می‌توان به کیفیت مواد استفاده شده در تولید پروفیل و یراق آلات، طرح و حالت بازشوی پنجره، نوع و روش رنگ‌آمیزی و... اشاره داشت. علاوه بر این، دانستن موارد زیر نیز می‌تواند به ما کمک کند تا بدانیم قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود:

هرچقدر آلیاژ استفاده شده در ساختار پنجره مرغوب‌تر بوده و کیفیت بهتری داشته باشد، قیمت نهایی پنجره افزایش پیدا می‌کند.

نوع و کیفیت یراق آلات مصرف شده در پنجره مثل دستگیره، لولا، غلتک و... نیز بر قیمت نهایی پنجره موثر هستند.

شیشه‌ای که در پنجره استفاه می‌شود نیز بر قیمت نهایی پنجره تأثیر خواهد داشت؛ به عنوان مثال قیمت شیشه‌های دو جداره یا سه جداره در مقایسه با تک جداره بیش‌تر خواهد بود.

پنجره‌ها در انواع مختلف ثابت، کشویی، لولایی و... قابل تولید هستند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند.

رنگ‌آمیزی پنجره‌های آلومینیومی با استفاده از دو تکنیک پودری و آنودایز قابل انجام بوده که بر اساس کیفیت اجرای عملیات، قیمت هر روش متفاوت خواهد بود.

هر اندازه ابعاد پنجره بزرگ‌تر باشد، به مواد و نیروی کار بیش‌تری نیاز داشته و به تبع قیمت آن بالاتر می‌رود.

جنس قاب‌های مختلف یو پی وی سی، آلومینیوم و یا چوب برای تولید پنجره‌های دو جداره مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر یک قیمت متفاوتی دارند.

می‌توان به منظور بهبود عایق از گاز آرگون یا کریپتون بین شیشه‌ها استفاده کرد که گزینه بهتری در مقایسه با هوا هستند؛ این گاز بر قیمت پنجره می‌افزاید.

پنجره‌هایی که رتبه بالاتری از لحاظ بازدهی انرژی دارند قیمت بیش‌تری خواهند داشت، اما در طولانی‌ مدت موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها می‌شوند.

لوازم جانبی هم‌چون قفل پنجره، دستگیره‌ها و سایر ویژگی‌های اضافی نیز بر قیمت نهایی پنجره موثر هستند.

نحوه محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی معمولی و ترمال بریک

برای دانستن این که قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود و آشنایی با نحوه محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی معمولی ، بایستی قیمت پروفیل پنجره آلومینیومی را بر حسب وزن در متر مربع محاسبه کنیم. وزن یک متر مربع پروفیل با در نظر داشتن کیفیت و ضخامت آن تعیین می‌شود. قابل ذکر است که وزن پروفیل به صورت مجزا از وزن یراق و اتصالات، شیشه و... مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

وزن هر متر مربع پنجره آلومینیومی بر حسب نوع آلیاژ پروفیل و ضخامت جداره‌های آن محاسبه خواهد شد. وزن سایر بخش‌های پنجره مثل شیشه، یراق آلات و لاستیک‌های آب‌بندی نیز به صورت مجزا محاسبه می‌شوند. بر مبنای نوع آلیاژ، طرح پروفیل و ضخامت آن، وزن هر متر طول آن تعیین خواهد شد. از این رو، نوع پروفیل، طرح و نوع بازشوی پنجره نقش موثری بر وزن یک متر مربع پنجره آلومینیومی خواهند داشت.

در حالت کلی، پنجره‌های آلومینیومی در دو نمونه معمولی و ترمال بریک تولید می‌شوند که نوع ترمال بریک قیمت بیش‌تری دارد. برای آن که بدانیم قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود، قابل ذکر است که کیفیت اجزا و عایق مورد استفاده از جمله عواملی هستند که بر قیمت پنجره ترمال بریک موثر خواهند بود.

نحوه محاسبه قیمت پنجره دو جداره

در بحث قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود، اکنون نوبت به ارائه توضیحاتی پیرامون پنجره‌های دو جداره می‌رسد. برای تعیین قیمت چنین پنجره‌هایی بایستی در گام اول ارتفاع، عرض و عمق قاب پنجره با دقت اندازه‌گیری شود. سپس، مساحت کل با ضرب ارتفاع در عرض محاسبه شده تا ابعاد پنجره به دست آید. در گام بعدی، بایستی مواد قاب، نوع شیشه، گاز بین شیشه‌ها، طراحی قاب، رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی و هزینه نصب پنجره در نظر گرفته شود تا در مجموع بتوان قیمت روز پنجره دو جداره را محاسبه کرد.

نحوه محاسبه قیمت پنجره یو پی وی سی

نحوه قیمت‌گذاری پنجره upvc پیرو بحث قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود، با محاسبه متراژ پنجره شروع خواهد شد. بایستی اندازه عرض و ارتفاع پنجره را به واحد متر تبدیل کرده و بعد مقادیر به دست آمده را با هم ضرب کنید تا متراژ پنجره به دست آید. علاوه بر این، نوع و کیفیت یو پی وی سی نیز حائز اهمیت است. هر اندازه کیفیت upvc بالاتر باشد، به همان نسبت قیمت پنجره یوپی وی سی افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، اگر پنجره دوجداره یو پی وی سی با لایه لمینت یا رنگ دلخواه شما تولید شود، قیمت آن بیش‌تر خواهد شد.

استعلام قیمت روز انواع پنجره از مراکز خرید معتبر انواع پنجره‌های UPVC، ترمال بریک و دوجداره

برای این که بدانیم قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود، روش‌های مختلفی وجود دارد. روش متر مربعی، متری کلی و جزء به جزء به صورت تخمینی عمل می‌نمایند؛ به همین خاطر اکثر برندها از نرم‌افزارهای محاسبه‌گر قیمت استفاده می‌کنند. به منظور استعلام قیمت دقیق انواع پنجره‌های ترمال بریک، آلومینیومی معمولی، پنجره‌های دو جداره و یو پی وی سی می‌توانید به وب سایت معتبر هلدینگ اخوان نیز مراجعه کنید و با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید تا بهتر راهنمایی شوید.

دیگر خبرها

  • درباره آخرین وضعیت مجموعه‌ای بلاتکلیف/ چرا سریال حضرت معصومه(س)ساخته نمی‌شود؟
  • ادامه سریال قدیمی آیینه ساخته می‌شود؟
  • ۱۰ سریال جنگی دیدنی در مورد جنگ جهانی اول
  • نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علت‌ها واکاوی شوند
  • کم کاری رسانه در تبلیغات جوانی جمعیت
  • ۵ «آخرالزمان» کمتر دیده‌ شدۀ کره‌ای؛ از مِه زامبی‌ساز تا زامبی‌ها در چوسان!
  • قیمت پنجره های مختلف چگونه محاسبه می شود؟ | نگاهی بر روش‌های قیمت‌گذاری
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • ۱۰ سریال جنگی دیدنی در مورد جنگ جهانی اول؛ از Women at War تا Parade’s End
  • کنعانی: حمله به رفح بیانگر درنده‌خویی رژیم یاغی صهیونیستی است